Wednesday, October 21, 2009

Apartment Belaian Bayu.... Masalah Lagi...

Hari ni aku call PKNS lagi... Aku bercakap dgn bahagian sales... Soklan pertama... Puan bila saya bole dapat kunci....Di jangka bulan 11. Bole caye ke ni??? AKu kata.... CF dah dapatkan... Ada masalah lagi ke???? Dia kata kami ade masalah dgn Syabas.. Meter air tak pasang lagi.... Adusss... Tension tul aku dgn PKNS nih.... Bkn CF dah lulus meaning sumenye dah pasang kan.. Itu apa yg aku paham la. Correct me if I'm wrong...
Tak puas hati betul aku dgn jawapan dia... Petangnye aku call lagi PKNS.. Bercakap la plak dgn bahagian technical... Nama dia En. Bakhtiar... Apa masalah lg dgn Syabas... En. Bakhtiar ni pon bg la awapan yg panjang lebar.. Dipendekkan cite masalah berpunca dari isu 20m cubic free yg kerajaan Pakatan Rakyat janji pada rakyat Selangor... Bagi aku... Thumbs up la to Pakatan rakyat krn bagi air free. SO far selama aku menyewa area Taman Medan nih... mmg aku tak pernah bayar bill air... Free memanjang.. Biasa la kat umah ni aku dgn wife aku jek...
Nak dijadikan cite.. Syabas skrg set new requirement regarding this issue. Developer must meet certain aspect in order their application will be process. For example Syabas tetapkan higher spec for pump and pipe meter. Good for buyer but a great lost for developer.. Drpd cite En Bakhtiar PKNS terpaksa keluarkan additional budget dlm RM200K hanya utk pasang meter air. Pemilihan plumber pon Syabas kaco. Iskh2... nape la susah kan developer dan menyakitkan hati buyer.... Dulu masa PKNS yg kutip bayaran air proses permohonan senang jek lulus... Dulu utk permohonan pemasangan air hanya submit S&P only few unit as an example to Syabas. Skrg Syabas tetapkan dia nak sume unit S&P fotocopy... Bila ade unit yg tak sign S&P lagi habislah.... Permohonan xkan diproses... Kan menyusahkan sume org.... Napelah byk sgt birokrasi nih.... Bengang betull aku.....
Then aku call plak Bank Islam.. Tanye status loan aku... Dah disburse ke payment to developor...Feedback dari awek bank Islam tu... mereka dah disburse about RM123K to PKNS and remaing RM27K lagi yg belum dibayar.... Awek tu kata monthly installment aku cantik and takde masalah. Risau gak aku coz aku bayar through Maybank2u every month. Senang...
Hopfully bulan 11 ni leh la aku pindah ke umah baru... Dah tak sabar nak duk umah sendiri....

2 comments: