Wednesday, October 21, 2009

Bukit OUG COndo Survey


Hari Sabtu lepas 17/10/09 aku dgn wife aku pi survey Bukit OUG Condo.... Unit ni aku dapat info dr mudah.com.

Property details:-
Property type: Condominium
Agent Description: 9th floor with Lift / 3 Room 2 bathroom / 1222 sq ft with covered car park provided / Air-cond / Bathtub, water heater, Kitchen Cabinet with Cooker/ Swimming pool, Squash, Playground, Tennis, Mini Market, Balcony, 24 Hrs Security & Gym.

Property price : RM158000
Free/leasehold: Freehold
Size: 1222sqft
Status : Completed
Location: Bukit OUG
More details :
http://www.mudah.my/Jalan-Klang-lama---Bukit-OUG-Condominium-4120588.htm

Bagi aku unit ni mmg menarik... Luas.. Harga not bad.. Luas gila. Lagi luas dr rumah yang aku beli dr PKNS tu.. AKu survey plak kat I-properties.. Mmg ade byk agent yang jual unit ni... Paling murah aku jumpa utk keluasan yang sama ialah RM135K. Tapi unit ni dah terjual... Yg menjadi tanda tanya... NAPE MURAH SANGAT????


So aku survey kat Low Yat forum... Most of the forumer comments yg unit2 kat sini terlampau isolated... Acces ke main road susah.. Besides that ade masalah termite dan maintenance service tak seperti condo, tp macm apartment... Ye la cost maintenance Condo ni murah sgt RM150... So you get what you paid.......


Aku ade tanye a few bank about market value condo ni... Most of the bank kata tak bole dapat tinggi sagt. Maximum pon RM150K...Depa cakap byk unit kat sini kene lelong so effected la market valuenye... Lagi satu Bukit OUG condo ni unitnye byk sgt...'Over Supply'.. Ada '1700' units (betul ke?) and aku rasa kat sini komuniti condo paling besar aku penah jumpa. Bila market demand kurang coz product melebihi permintaan automatic harga jatuh la... Dengar cita masa launcing dulu bagi unit 1222sqft harga dlm RM170k++. After many years harga jatuh plak.. Bukannye naik... Iskh2....Kesian tul buyer2 yg rumah mereka dilelong...


Masalah paling ketara ialah transportation..... Tak nmpk langsung bas awam naik atas ni. Yang ada hanya la teksi.. hanya tenant yg mempunyai kenderaan sendiri jek bole sewa rumah area tu... Dengar cite nnti LRT akan disambung ke area Bukit OUG ni. Dijangka hanya 5 minits walk je ke stesan OUG. Tp x tau bila la akan siap. Tp jangan terkejut bila siap jek harge market value sini akan naik mencanak2 mcm vista komenwel condo...



On da way ke Bukit OUG... Permandangan kiri and kanan jalan mmg menarik... Nyaman dan tenang...


Jambatan yang menyambungkan main road dgn Bukit OUG. bawah tu highway.. Highway ape tah.. aku tak pasti.


Main enterance...



Wife aku tak berkenan sgt dgn condition rumah kat sini... Nmpk dah usang and parkingnye agak menyeramkan...huhuhu




Bagunan dah lama...Berkulat sikit and ada atap genting yang dah tercabut2.... Tapi suasana mmg nyaman. Klu sapa2 nak lari dari kebisingan KL bolela beli umah area sini



Besau sungguh...



Ada kitchen cabinet


Tennis Court


Bangalow idaman aku....Very nice... Byk rumah mcm ni kat kaki bukit Bukit OUG... Ada Hp NO advertise kat bumbung umah tu kpd sesapa yg berminat nak beli or sewa..... Bapa la harganya ek...
Ni pon cantik gaks..... My target in 20 years time....

2 comments:

  1. alo kawan..bile mau g auction plak?

    ReplyDelete
  2. harga kini dah naik balik^^ tahun lepas saya beli dengan harga 125K, kini harga value dah naik ke 170K-180K~untung banyak XD

    ReplyDelete